un gand... doua ganduri...

"Daca ai indragit Muntele, nu cauti doar teluri deosebite si trasee foarte grele. Acelasi pret pot avea zilele cand, hoinar acolo sus, incerci sa redevii o modesta particica din natura, echilibrat si simplu, asimiland cu toate simturile armonia si linistea inconjuratoare" (Ionel Coman)
Descărcare topo-uri:

Pentru descărcarea topo-urilor traseelor de alpinism la rezoluţie mare trebuie accesată pagina "alpinism şi escaladă - descrieri si schiţe", iar de acolo se acceseaza linkul "topo" din dreptul traseului dorit. Odata deschisa imaginea se dă clic dreapta cu mouse-ul si se selecteaza "save image as"


miercuri, 9 mai 2012

Cheile Turzii - Creasta Sanşil

Creasta Sanşil

Duminică dimineaţă, după ce luăm o mică gustare, plecăm spre trasee cu intenţia de a căţăra Creasta Sanşil (sau Şinşila de la Ruxache zicere) şi Grota Sanşil, varianta cu tunel.
Nu ne dăm prea bine seama cum se ajunge la baza traseului. Cu o zi în urmă îi văzusem din Turnul Ascuţit pe Andrei Done, Rose, Viorica şi Octavian urcând-o şi aveam idee cam pe unde e, dar nu stiam cum se ajunge acolo. Găsesc urcarea spre baza traseului la câţiva metri înainte de a ajunge la Şipotul Cheilor, dar până i-am aşteptat pe ceilalţi să vină m-a depăşit o echipă care avea aceeaşi destinaţie aşa că a trebuit să aşteptăm destul de mult pentru a intra în traseu.

Descriere traseu:
-Prima lungime începe pe o faţă presărată cu iarbă ducând spre un mic diedru. După parcurgerea acestuia se traversează stânga şi după câţiva metri se regrupează.

-În a doua lungime se pleacă puţin spre stânga apoi se urcă vertical pe muchie. Noi am regrupat puţin spre stânga crestei, pe o mică platformă unde au loc lejer trei sau patru perosane. Aici se află două cuie şi două spituri. Am observat că alţii trec de această regrupare optând pentru una aflată ceva mai sus dar atârnată. Pentru comoditate noi am evitat regruparea atârnată. Primele două lungimi se pot lega lejer cu o coardă de 60.

-A treia lungime făcută de noi pleacă spre dreapta până pe muchia crestei apoi tot în sus, puţin dreapta, iar după terminarea porţiunii verticale se fac câţiva metri spre stânga până în regrupare.

-De aici noi am mai făcut o singură lungime. Dar luuungă. Am dat foarte aproape de prima regrupare de o alta, dar am preferat s-o evit crezând că-mi ajunge coarda să termin toată creasta. Cei 60m nu mi-au fost suficienţi aşa că secunzii au trebuit să plece din regrupare şi să mai meargă vreo 8-10 metri.

Retragerea am făcut-o pe o potecă ce duce, printre tufe şi arbuşti, spre vâlcelul din stânga. Am coborât pe acesta până la intrarea în traseul Grotei Sanşil.

Turnul Ascutit si Grota lui Hili

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu